torsdag 3 januari 2013

Abilene Spectacular

Gott Nytt År alla cuttingvänner!

Nu är det dags för årets första kraftmätningför de ny blivna 4-åringarna i Abilene Spectacular. Vid 15.30 tiden idag drar det igång. Spännande att se några av Futurity deltagarna från december mäta krafterna med de som stod över eller var ute tidigt i de mindre futurityn som avhölls under hösten.

De mest prominenta och förhands favorit i startfältet är nog Lloyd Cox Futurity 4:a Lil Catbaloo, Boyd Rice's final 8:a Botero samt Ltd Champion Tate Bennett & Rios Jewel. Men de får hårt motstånd av bland andra Matt Gaines' PCCHA Futurity, Cotton Stakes & Brazoz Bash Champion Loony Cat.
Loony Cat
Någon jag tror stenhårt på är Boyd Rices andra häst, CR First Tuff som jag ser som minst lika talangfull som de bägge Futurity vinnarna He Bea Cat & CR Tuff Hearted Cat. Det jag såg av honom i Futurityt lovade mycket gott under året och Woody Be Tuff sonen blir min favorit.
CR First Tuff

Nästa häst jag vill höja en lans för är Adan Banuelos & Cat Diesel. Den finfine valacken efter One Time Pepto - Cats Glamour Girl ($120.000), matchades stenhårt under fjolåret. Finalist i West Texas Futurity, PCCHA Futurityt, El Rancho Futurity samt NRCHA Snaffle Bit Futurityt! 
Cat Diesel
Jag kan fortsätta hur länge som helst att rabbla finfina hästar jag gillar men nöjer mig med att hålla tummarna för Kory Pounds och Jack Boon Cat som jag vill se mer av samt Sverigebekantingen Josh King & hans Mojita.
Josh King
God Fortsättning och lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar