torsdag 27 mars 2014

Super Stakes Classic 2014

Med mindre än 30 minuter kvar tills kossorna äntrar arenan i Fort Worth för Super Stakes Classic's första go,  kommer här en liten snabbgenomgång av dagens startfält:

1.
Flera stycken att gilla här i första set. Mest gillar vi dock Kittyswood som får Beau Galyean i sadeln. Även Short N Smooth kan massor.

2.
Divas On Time är hur bra som helst när allt stämmer, brukar ha Austin Shepard ombord vilket sällan är negativt. Passa också MC Im With The Band som gjort några hejdundrande prestationer ibland. Michael Cooper & Im Short And Smooth kan också allt ibland.
Im Short And Smooth

3.
Flera jämna kamrater här. Sigala Rey, Autumn Boonsmal, Blu Rey & Duals Dancer håller jag som jämngoda. Just As Reckless & Russ Westfall gillar jag dock nog mest i detta set.
Just As Reckless


4.
Futurity Champ CR Tuff Hearted Cat & Ronnie Rice är svåra att gå emot här. Lite halvdana insatser på senare tid dock och duon behöver höja sig en aning för att nå finalen här tror jag. Cattalou har gått mycket starkt i små showerna inför detta och även Matt Gaines Mercedes Smoothe har kapacitet som duger.
CR Tuff Hearted Cat

5.
Nothing To Loose, Card Trick och SDP Moms TR får mina röster här i det 5:e settet. SDP Moms TR vann i Silverado på en 77 runda i förgår mot samma gäng hon möter nu. Mest unge Brett McLothlin emot.
SDP Moms TR
6.
Kul att se Cowhorse Derby Champion Sinful Cat möta detta motstånd i cutting! Med Boyd Rice i sadeln är han väl aldrig uträknad, men jag tror de får svårt att nå en final. Highbrow Jackson och TGI Playtime tycker jag är huvudet högre än övriga i detta set.
Highbrow Jackson
7.
I dagens sista set ser vi min favorit CR First Tuff & Boyd Rice! Duon hade all otur i världen ifjol med otroligt tuffa kossor rakt igenom. Hoppas på revanch här. Stylin Boogie & Jamie Snider är ett käckt ekipage och Fortune Bend gillar jag också skarpt. Händer inget oförutsett tycker jag dock att CR First Tuff står för klassen i gänget.
CR First Tuff



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar